Sunday, June 11, 2006

Teori om spridning av bloggandet

Jag har en teori om att det krävs två för att man faktiskt ska börja blogga, många verkar ha funderat på att börja ett tag, inkl. mig själv, men det blev inte av förrän folk man kände började.
Jenni började för att Anders och Erik började
Jag började för att Jenni och Anders började
Jag tror att Linus började för att jag och Jenni snackade med honom om det, eller om det var Jenni och Anders där med.
Markus funderade på det innan precis som jag men drog inte igång förrän resten hade, vilka två det var i hans fall vet jag inte.
Den håller tydligen även för några av Anders släktingar.

Just nu är det bara en som förstör teorin, Anders, så om man ordnar en liten "olycka" för honom så skulle världen bli mycket finare. mouhahaha.

2 comments:

erikx said...

söndag, maj 15, 2005 skrev jag mitt första inlägg på min blogg. Upplever samma effekt i kretsar inom och utan för mina närmaste vänner. En löpeld av skrivsugenhet...

AI said...

It takes two to tango, eller vad är det man brukar säga?