Tuesday, June 13, 2006

Andra dagen

Idag har inte varit speciellt bra. Började med att försova mig. När jag hade låst cykeln hör jag något som börjar pysa och ser luften gå ur bakhjulet. Låg och solade lite som paus när en fågel får för sig att min skjorta är en toallet. Det gick dock att torka bort utan större problem men jag tappade lusten att sola en aning och gick in igen.

Jag arbetar med en beta av en SDK vilket innebär en hel del problem, och företaget som gör SDK:n brukar vara snabba på att svara på mail men nu har jag suttit och väntat på ett svar ett bra tag, sen ett-tiden nån gång tror jag. Prorgammet som SDK:n är för verkar inte heller nästan felfritt, lite beta över det, hittat en ganska störande bugg som jag hoppas de gör något åt snart. I och med att SDK:n är en beta så det finns ingen dokumentation alls när jag ska börja koda på utökningen...aah...nöjet av att arbeta med betor. De har sagt att dokumentationen ska komma snart så tills dess blir det lite famlande i mörkret. Vad tråkig världen hade varit utan utmaningar.

Har fått igång utvecklingsmiljön nu och efter lite missförstånd så verkar de flesta programmen fungera tilsammans, så dagen har varit ganska produktiv. Några till dagar så är jag nog uppe i hyfsad fart sen.

Nu ska jag rulla tummarna i en timme till(slösurfa tappar charmen ganska fort om man har en timme eller tre att döda), om han inte mirakulöst nog svarar på min mailfråga, eller något sådant, sen bär det av mot Jenni och förhoppningsvis ett trevligt slut på den här dagen.

No comments: