Tuesday, June 20, 2006

Sport och lite väder

Tänkte fortsätta ute på djupt vatten i den här bloggen, dags att diskutera lite om sport. Jag är en sån där som normalt anser det vara roligare att utöva sport än att titta på andra som utövar, men ibland kan det vara småtrevligt att se lite med en eller flera vänner. Det blev så att jag såg Sverige - Trinidad & Tobago förut och blev som antagligen resten inkl. de själva lite besvikna på resultatet och fundersam på hur det skulle gå med resten av VM.

Ska nog se Sverige - England ikväll, hörde att de bänkade Zlatan och satte in Allbäck mot Paraguay och att Allbäck tydligen gjort ett mycket bättre jobb. Jag såg inte matchen men om inte Zlatan gör ett bättre jobb än han gjorde mot T&T så vettifan om han ska spela. Han har ett stort namn men ett stort namn är ingen anledning till att man ska få spela. En kompis berättade om något lag som blivit mycket bättre just för att tränaren inte var rädd för att bänka stjärnorna om de inte skötte sig, alla var tvugna att kämpa för sin plats på planen och spelet blev bättre. Så borde betydligt fler tränare vara, om inte Zlatan gör det han ska är det bänken.

Det regnar ute idag för första gången på...tja ett tag. Jag tror att gräset behöver det, börjat bli lite småsträvt, så bara det går över snart är det helt okej. Dock så är det lite irriterande för att idag är första gången jag har sandaler till jobbet. Var säkert någon regngud som tänkte "Ahaa! nu har han äntligen skaffat sandaler, regna regn regna...Mouhahaha", skulle inte förvåna mig det minsta.

2 comments:

Vassius said...

Oj, regngudarna måste ha bytt offer. Jag har ju gått i shorts och sandaler i flera dagar utan att det har börjat regna. :-)

bluerain said...

Verkar som att Zlatan får sitta på bänken ikväll och att Allbäck hoppar in istället.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,844860,00.html

Det regnar säkerligen på midsommarafton. Gör det inte alltid det?