Saturday, June 24, 2006

Midsommar

Så var midsommar över, ett ganska intensivt dygn och trevligt dygn. Började vid halv tio med att Jonas bad mig hjälpa till att bära bord, var ett annat gäng som också var runt och bar bord så vi fick skynda oss för att få ihop fyra bord men det gick.

Sen var det lite allmänt arbete med förberedelserna, bära ris till stången, tälja en majstång av morot, köpa dukar etc etc. Jag blev faktiskt ganska imponerad av det här, vi lyckades fixa en riktigt rejäl och ganska fin majstång med en del slit och släp, var trevligt. Det blev inte mycket dans runt den men det kändes bra att ha den där, blev mer "midsommar" över alltihopa då.
Vid tre-halv fyra började vi äta mat och det, i mitt fall iaf, i mängder. Det fanns sill, potatis i olika former, rostbiff, ägg, diverse röror och annat, köttbullar...mycket gott. Jag åt på tok för mycket och var mätt till typ 3 på natten när jag tog en macka innan jag la mig igen. Blev en del poolbadande också , mina fingertoppar har fortfarande inte återhämtat sig helt och hållet.

I allmänhet ett ganska trevligt dygn, klart godkänd midsommar med det obligatoriska regnet som inte gjorde någon besviken.

Fy vad jag vill somna om, men måste få någolunda vettig dygnsrytm tills på måndag då det är jobb igen, ibland, inte ofta men ibland, är man lite avis på de som är lediga.

No comments: