Monday, July 10, 2006

Oproduktivitet

Idag var en sån där dag som chefer över hela landet bävar för. Tror inte jag gjorde många knop idag, var trött som ett as och en del icke-jobbrelaterat att tänka på som gnagde på koncentrationen. Inte helt ultimata förhållanden när man jobbar med programmering som nästan enbart är mentalt. Det är av nackdelarna med att ha ett sådant jobb istället för ett mer fysikt jobb, om man inte är på topp så märks det. Innan lunch tror jag inte att jag fick något alls gjort typ men sedan gjorde jag ett ryck och jobbade nog ihop iaf 2-3 av de 8 timmarna de betalade mig för.

Vädret var dock jobbvänligare idag, regn och halvdaskigt, mindre kul att cykla till jobbet i, fram till eftermiddagen då det klarnade upp och under cyckelturen hem var det solsken, klart trevligare. Då var man lite sugen på att gå ut och kasta frisbee eller nåt, men inte då.

Jobb och solstrålar går inte ihop.

No comments: