Wednesday, July 12, 2006

Ögonöppnare

Vissa händelser i ens liv är ögonöppnare. Man får en helt ny syn på det mesta här i livet, saker som tidigare sett ut som stora berg av problem krymper till kullar man antingen kan gå över eller runt. Man ser helt nya berg och dalar man tidigare inte lade märke till. Geografin kan ändras ganska radikalt. Är detta bra eller dåligt? Man kan växa som människa...men alla förändringar är långt ifrån bra. Egentligen vet man nog inte förrän man fått se saker med nya ögon ännu en gång.

Om man är van vid förändringar så tror jag att det kan vara bra, man kan lära sig mera om vem en själv faktiskt är. Ett faktum jag på senare tid märkt ganska ofta...jag har faktiskt inte speciellt bra koll på vem jag är. Det är en massa gamla hjulspår, vanor, ovanor, rester och skal som byggts upp ovanpå personligheten och som genom vissa mer eller mindre radikala händelser tas bort ett eller flera i taget. Men nya byggs på allteftersom, det är ett evigt borttagande och bygande, allteftersom man förrändras som människa. Det är bara hoppas att man oftast förändras till det bättre.

2 comments:

erikx said...

life suck and then you die..

Det brukar jag säga, men jag tror inte på det själv, inte just nu iallf.

dathui said...

Det där anser jag bara vara snicksnack, ibland har man motgångar men tänk va tråkigt livet varit om allt bara gick som man ville hela tiden. Vad är meningen med att leva om det inte känns att man lever.