Monday, March 19, 2007

S.t. Patricks day och början av läs-p

I lördags morse märkte jag att det tydligen var S.t. Patricks(irländskt helgon) Day, vilket ju uppenbarligen måste firas. Först var planen mat, skitsnack och öl med fredrik, sedan frågade Alex om han och syrran kunde haka på och sen verkade han bjuda in en hel hög, blev en riktigt trevlig lördagkväll, funderade på att dra til hg ett tag men sket i det. Jag har för mig att jag drog vid tre men joel hävdar två så jag vet inte riktigt när jag kom i säng :)

Idag drar läs-p igång igen, två veckors tenta-p med plugg varje dag och efter det vanligt plugg. Det blir Foa(igen, ska inte tröttna halvvägs den här gången), logik fortsättning (fylla ett matteblock) och avancerad webbprogrammering. Dock så är det bara foan av de som har tenta så ska nog försöka ta någon resttenta också, kanske analys a 1. Tentorna som gick nu känns ganska bra, varit flitig med pluggandet i tenta-p om inte under perioderna...men jag hoppas att det blev två tentor avklarade. Ska ge linalgen ett försök här i omtentap också. Det känns äntligen som att jag fått ordning på studierna, både i höstas och början av våren tror jag att jag tagit de flesta poängen. Sen att det tog 2 år är en annan sak...bara jobba så att det håller i sig.

No comments: