Thursday, March 29, 2007

Mål

Jag kom på något på vägen hem från gymmet idag, vikten av mål och drömmar. Att ha ett mål att längta efter, drömma om, jobba mot. Utan mina mål skulle jag nog vara väldigt förvirrad...att inte veta vad jag skulle arbeta för...va hemskt det vore...tror jag. För att ta ett exempel, har träffat en tjej på dansen(snygg, söt, verkar faktiskt stå ut med mig etc etc) men hon åker till indien i nio veckor på måndag. Hon sa att hon skulle höra av sig när hon kom tillbaks, om hon faktiskt gör det eller inte är av mindre vikt, det är något att drömma om, något att ha som mål.

Om man lyckas uppnå sina mål genom slit o släp kanske man är nöjd för resten av livet. Men o andra sidan vore det trevligt om man kunde uppnå vissa av dem iaf...känns som att jag står väldigt stilla just nu, jobbig känsla. Trött på det mesta, vill pröva något nytt, ska bara ta mig igenom resten av våren nu...kanske hjälper att jobba ett tag i sommar. Vi får se...ser inte direkt fram emot det, men ser inte heller fram emot en helt ledig sommar heller, vet inte vad jag vill göra i sommar. Med livet som perspektiv har jag någolunda koll på vad jag vill åstadkomma...men på lite kortare perspektiv...nae.

No comments: