Friday, March 16, 2007

Dygnsrytm, hår och tentaplugg

Senaste veckan verkar min kropp bestämt sig för att vända på dygnet, vet inte riktigt varför. Det var tentan i lördags som var 08, den idag börjar 14. Den här veckan började jag med att vakna halv tolv och har arbetat mig nedåt en timme per dag, oavsett när jag lagt mig. Somnade vid halv två igår, vaknade pigg o glad halv åtta. Förstår mig inte riktigt på det här...aja, bättre än att det vänder åt andra hållet :)

Varit två rätt tunga veckor. Förra veckan var det logikplugg, tenta i lördags och i söndags var det dags att sätta igång med komb.opt-plugget, tenta om tre timmar. Kört 6-8 timmar om dagen hos Jonas, varit riktigt bra. Är man inte hemma har man betydligt färre distraktionsmoment och det har funkat riktigt bra hos Jonas. Ska dock blir härligt att inte behöva tentaplugga mer efter idag. Blir gym efter tentan och sedan tentaöl för att fira.

Mitt hår har börjat bli långt igen (lugg ner till ögonen är riktigt långt för att vara jag) men har bestämt mig för att odla ett tag iaf, jag har prövat skägg och renrakat, jag har prövat snagg så nu är det dags att pröva långt hår :) Dock så har jag redan märkt en nackdel som iofs inte var helt oväntad, det tar tid för håret att torka efter en dusch, blir det långt får jag nog införskaffa en hårtork. Borde ant. fråga nån långhårig kompis om skötsel också.

2 comments:

bluerain said...

No shit att det tar lång tid att få håret torrt! Fast jag orkar oftast inte göra något åt saken. Brukar tvätta håret på kvällen, kammar igenom det, går och lägger mig med blött hår, kammar igenom håret på morgonen och om det behövs för att lägga det lite sprutar jag lite vatten på håret och kammar lite till.

Men ska du duscha på morgonen och inte vill gå ut med blött hår är hårtork klart en fördel att ha. Dock anser jag det har tagit för lång tid att få mitt hår torrt även med hårtork när jag hade som längst hår och har aldrig sett det som ett riktigt bra alternativ.

Jag brukar använda min hårtork ibland då jag har fått någon liten fläck på kläderna, tar bort det med vatten och blåser lite på klädesplagget för att få det torrt igen. Jag har nog använt min hårtork till denna syssla fler gånger än jag har använt den för att blåsa håret torrt :-)

olsner said...

Har man bara en handduk är det nästintill omöjligt att få håret och skägget torrt (inte-bli-förkyld-i-snålblåsten-torrt) med enbart en handduk. Den enklaste lösningen (om man är för snål/lat för att skaffa en hårtork) är att helt enkelt köra med två handdukar.