Sunday, March 04, 2007

Födelsedagarsfest

Det bestämdes att alex, jag och vitkor skulle fira födelsedagarsfest igår hos dem så i fredags så ställde jag och alex oss och bakade tårtor, det blev 4 stycken men vi lyckades förkolna ytskiktet på en av dem när vi skulle fixa till den, var för lös så vi ställde in den när vi skulle äta, men råkade glömma den sen, så det blev tre stycken. Några moddade recept gav en kolatårta, marsipanbotten, kola och sedan grädde och kiwi ovanpå, riktigt god samt en chokladtårta med chokladglassyr på, gick hem hos chokladälskarna, var väl drygt 1½dl kakao i den tårtan :) Vi glömde middag men kom på det lite senare så maten var klar vid 12 ungefär, bättre sent än aldrig. Men jäklar va gott det var :) citronkyckling och potatisgratäng..mmmm.

Igår var det födelsedagarsfest, riktigt lyckat. Var ett tag 20-30 pers, var en del omsättning i gästerna men nåt sånt, vilket var skoj. Var många som använde festen som förfest inför suntrip-kravallen, så vid 12-snåret blev det betydligt färre vilket var lite skönt efter det mer eller mindre kaos som varit tidigare under kvällen. Vi fick några presenter(wohoo!):
ett paket noblesse
en icapåse nudlar
ett kinderägg var

Alex fick en apa i en gul jumpsuit, typ som den hon har i Kill Bill, och jag fick en "magisk" låda som man kunde stoppa en lite mindre låda i och i den mindre lådan kunde man stoppa en tärning. Jag och Erik Nilsson byggde rakt om det hela till King Kong Kinderägg-edition, inkl. flygplan gjort av foliet som ägget är lindat av. En trevlig kväll :) Jag kom typ imorse på att jag knappt drack något, en totalt misslyckad muhito, den smakade typ ingenting. Ska göra ett nytt försök sen, den på hg är tokgod.

Idag var det städning, kombopt-labb(klara vid simplex, yay) och sedan illuminati hos joel. Det var skoj, var ett tag sedan sist :)

No comments: