Wednesday, March 21, 2007

Dikter

Haft en liten kreativ streak, blev en dikt igårkväll och en imorse, jag borde gjort annat men ville få dem på pränt medan jag hade chansen o sen rullade det på. De är till två flickor jag tycker om.

kommer jag att träffa dig någon dag?
ja inte vet jag

att få drunkna i dina stora blåa ögon
att få killa din lilla runda näsa
att få kamma ditt vackra bruna hår
kanske jag aldrig får

det gör ingenting
för när du på msn säger tjing!
blir världen lite trevligare

att spela kallhjärtad är inte så lätt
speciellt när du har ett sånt sätt
då och då tror jag att jag hittat ett sätt
men mot din charm står sig viljestyrkan ibland slätt

ta det inte så allvarligt
se det som ett tips
i hur man i ett vips
kan få till lite poesi
genom bara lite fantasi

-----------------------------------

dags för nästa flytt
till något större än din gamla lilla hytt

du har du hittat en kille
som får dig att gå på moln
han är ett litet snille
men han kommer ju inte från stockholm
det kanske inte gör nåt
för när man tittar inåt
har sådana detaljer ingen betydelse

kommer det fungera
kommer problem figurera
ingen vet
men det är ingen mening att fundera
så ta en dag i taget
så låt inte skräp er relation invadera
och strunta i bagaget

jag håller tummarna
för att han kommer klara labbarna
och du får ett jobb utan att bli snobb
så kanske en dag
ni om några år
han står där på tår
när prästen sagt "Nu får ni kyssa bruden"

De är inga litterära mästerverk men jag är ändå lite nöjd över dem :)

4 comments:

bluerain said...

Ja, han är minsann ett snille,
min egna lilla data-kille.
Idag kom resultatet på Logiken
Godkänd - ingen blev besviken!

Och liten östgötsk håla
Det måste man väl tåla
Inga fogar torde knaka
så länge han inte vill tillbaka

Helt klart spännande med flytt,
det kan jag säkerligen lova
Kul att testa något nytt
och i gemensam lya sova

Ja, vi får väl se hur det går
man vill ju att det håller många år
Jag ska säga, nu när jag får sambo
att Ryd blir bättre än "jävla lambo"
(la la la la la la la lambohov!)


Nåja, ett försök till svar på tal ;-) (Hoppas du minns FM:s lambohov-gyckel...)

erikx said...

Jag är för visso ingen diktare och inte heller ett snille för att ibland begriper jag inte ett dille.

Men jag vet när nåt är bra, när något är värt att ha, såsom mac och annat pack!

bluerain said...

Klart mac går före allt annat... I bästa fall tillhör man väl kategorin "annat pack" :P

dathui said...

Jasså där ser man
om att dikta är man inte ensam
Hon vill ge svar på tal
kanske var det
poesins heliga graal
eller något av en neandertal

ja inte vågar jag uttala mig om det
skulle beskrivas som "blodbadet"
men man kan alltid försöka
och sedan långtbortistan uppsöka

nej jag klagar inte alls
det är kul med kommentarer
man kan dra en vals
och hoppas någon läser ens memoarer