Monday, November 20, 2006

Medelanden

Miro skrev om onödiga inlägg, ganska vettigt skrivet men som jag ser det han utgår ifrån en punkt. Att man skriver för att läsas. Detta gäller inte alla, jag skriver för att skriva, sen om folk läser är upp till dem. Att forma tankarna till ord hjälper till att få ordning på dem när det är rörigt. Jag har för mig att Linus sa för ett tag något i stil med "Första gången man skriver något skriver man för att skriva, andra gången för att det ska läsas", ganska bra sagt. Visst formulerar jag om en del saker 18 ggr eller så ibland men det är för att man vill få ner det på just rätt sätt, få precis rätt ord på sina tankar så de slutar susa omkring fullt lika mycket. En dagbok skulle kunna vara ett sätt att lösa det på men då måste jag skaffa en sådan och orka skriva. Orka skriva skulle jag nog iosfs, men jag föredrar att skriva lite här och ibland prata av mig med en kompis när dammarna är fyllda. Samt att jag ibland faktiskt skriver något för att det ska läsas, t.ex. den här paragrafen. Resten av det här inlägget är sådant där personligt trams som Miro blir irriterad på så om ni känner samma sak kan ni sluta läsa här.

Hade en bunt medelanden som väntade när jag loggade på icq i morse, hon behövde lite funderingar kring en sak. Mycket snurr i magen blev det, men det visade sig att jag hade läst några saker rätt vilket var trevligt på ett sätt, man har lärt sig något och slapp en krash, förhoppningar är till för att bestämt skuffas bort. Däremot var min reaktion på det hela irriterande på ett sätt. Vore ganska trevligt med lite lugn någon gång men det verkar förbli en dröm ett tag till om saker utvecklar sig åt det håll jag tror de kommer göra om jag känner mig själv rätt. Lite annorlunda utgångsläge den här gången men det lär utveckla sig på samma sätt som vanligt, förutom det att jag är lite mer cynisk det här varvet. Det har varit trevligt hittils och kommer förhoppningsvis fortsätta på samma sätt efter att lite krafs rensats bort när de väl dykt upp. Symptomen började visa sig ungefär när det väl började lugna ner sig med morfar, städa lite oftare, stryker saker, tvättar innan tvättkorgen och halva lägenheten är proppad med smutstvätt, diskar oftare, samt lite andra saker. En sak har smittat av sig från henne som bara är trevlig, börjat festa nästan nykter, det är lika kul och man mår bra dagen efter. Har även träffat en del toktrevligt folk jag nog inte hade träffat annars samt diskuterat en hel del saker som fått mig att lära känna mig själv bättre, så har fått ut en hel del av det här oavsett hur det går.

Det är inte som att jag har tid att vara okoncentrerad direkt heller, gått drygt 13 timmar idag och blir nog lika många imorgon. Liknande tider resten av veckan och antagligen nästa vecka också...gnööööörf vad jag är trött på det här. PUM-fan börjar arta sig lite men sjuka mängder jobb återstår, AI-P:n har skickat på oss en presentation imorgon och en bunt deadlines. Jag borde komplettera speldesignen och fixa lite annat också när jag egentligen helst av allt bara vill ut och gå eller ta en kopp te och diskutera nåt, får när jag hinner klämma in en timme sånt, hoppas på nån gång den här veckan annars lär jag bli knäpp.

man ska känna att man lever, mottot som bara blir bättre och bättre.

1 comment:

Anonymous said...

Tsk tsk! Jag skrev att det är viktigt att känna till sin läsarkrets. Du analyserar varför du skriver, och är väl medveten om vad du gör - alltså försöker du inte få opassande uppmärksamhet till dina inlägg. Varför är det bara folk som redan tänker efter som tar åt sig av det jag skrev? (Kan ju vara för att de ignoranta är...um...för ignoranta.)

Och förresten... Det blir bara värre sen, så passa på att njut av stressen nu! :D