Wednesday, November 08, 2006

Alkohol = dåligt

Imorgon är det två veckor sedan det första telefonsamtalet.

Kände mig ganska bra tidigare idag så jag drog ner på onsdagspubben och tog en öl med lite folk där vilket var riktigt trevligt. Sen vid fem var det dags att dra på cq-möte och då klappade saker ihop fullkomligt, lika illa som i söndags.

Det här med alkohol verkar inte vara nån hit just nu, det fungerar så länge jag är där med folk och snackar skit men sedan blir det rätt överjävligt. Mådde tokdåligt i söndags, dan efter en middag hos en kompis där det blev en öl och två drinkar. Var jättetrevligt då men söndagen var rätt hemsk, och nu är det lika illa. Varit ute och gått en sväng men det hjälpte inte.

Ska försöka sova ett tag och se om det känns bättre imorrn. Funderar på att byta till alkoholfritt på fredag om det inte gått över imorgon, är inte värt det. Trodde aldrig att jag skulle ta det så här hårt, desto mer man lär sig om sig själv desto mer märker man hur lite man visste från början. Att dölja det för andra om jag bestämmer mig för det är inte så jobbigt eller svårt, insidan är en helt annan femma att få ordning på.

1 comment:

Anonymous said...

Många tror att alkohol dämpar olika typer av smärta. Mest fysisk sådan. Men saker som påverkar en mentalt förstärks åt det dåliga hållet. Det är min uppfattning om alkohol. Har många vänner som druckit för många öl och sen tappat vettet, skulle man kunna säga.. Don't Drink and Cry...