Friday, February 02, 2007

Ounderbart Oproduktiv

Idag har jag försökt återhämta mig från igår och det har gått rätt bra. Vaknade i lagom tid av att mamma ringde, gick upp och körde morgonrutinen(jumpa, dusch, gröt). Satte mig och slappade lite innan det var dags för lunch och labb i skolan. Det gick ganska bra, vi har fått simplex-metoden att göra något men inte riktigt rätt saker. Ska klura lite på det så ordnar det sig förhoppningsvis.

Efter labben åkte jag ner på forum, det var dansövning vid 1930 så jag tänkte dega lite där innan. Käkade pubbuffé på NH, riktigt gott faktiskt. Inte så avancerad mat; kycklinglår, potatis, friterade ringar med okänt innehåll, antagligen lök(väldigt goda), pastasallad, vitlöksbröd, coleslaw och lite såser. Mums. Dansen gick väl sissådär, men jag anser mig vara bland de bättre iaf :) Sen lite mer degande och sen hem till moa och dricka te, underbart avslappnande. Satt och snackade om ditt och datt till halv tolv-snåret då det var dags för hemfärd innan jag somnade vid hennes köksbord. Vaknade till av färden hem och har suttit o degat lite sedan dess men nu är det till sängs. Imorgon ska jag jobba i baljan med en tjej från spexet, kommer nog bli trevligt.

Det här med avslappnande är inte helt enkelt. Funderade lite kring det på vägen hem, när det är riktigt jäkla surt så är det bäst att vara ensam. Se en film, äta tröstpizza eller något liknande, bara inte göra ett skit. Så var det igår när jag kom hem. Inte träffa folk eller göra något alls. Inte skönt direkt men har verkligen ingen energi. Sedan när man tagit ikapp och är ifrån det allra värsta lite så är "ensam tillsammans" väldigt bra. Någon man trivs med, sitta och snacka skit ett tag. Inga krav, ingen press...bara vara, väldigt härligt. Träffa folk kan också vara bra här men jag är sällan mitt allra socialaste sådana här dagar men det var kul att träffa spexarna ett par timmar, härligt folk. En allmänt bra dag, batterierna är laddade igen.

No comments: