Monday, February 05, 2007

Funderingar och cynism

Ännu en sak från en cykeltur, borde nog börja cykla när jag ska fundera på saker...verkar fungera väldigt bra. just nu är det den här frågeställningen:
är det samma sak att ha gett upp att nå ett mål och att acceptera att man inte kommer nå ett mål?
Acceptera att man inte kommer nå ett mål implicerar iofs inte att man har gett upp, men om man lägger in det också i betydelsen. Jag vet inte, det känns som samma sak, fast det beror på hur man ser på det. De ger samma resultat, man kommer inte nå målet för att man har slutat försöka, men det är olika anledningar till att man slutar försöka.

Märkt en sak på senaste tiden när en kompis kärat ner sig, jag har blivit ganska cynisk av mig. Men jag försöker att inte säga några sådana saker...han/hon får sväva på sina moln tills de brister av sig själva utan min hjälp. Världen är tillräckligt jobbig som den är, man får njuta när man kan.

Dammit, McDonalds är på väg uppåt igen. Har folk inga smaklökar?

No comments: