Wednesday, February 07, 2007

En dag

En härlig dag. Hade en tenta vid 8, ställde klockan på kvart i sju och ställde en bok i vägen för att nå avstängningsknappen(brukar fungera), vaknade kvart över 9. fan. skiter i att gå upp och somnar om till tio. upp, i med några mackor, dusch och iväg till larm för att jaga företag. fick klartecken för sommarjobb när jag extrajobbar igår så behöver inte panikjaga men det är alltid bra att titta runt på arbetsmarknaden, och få skrot. Inte räknat årets pennskörd men skulle gissa på runt 20. Var o köpte spexbiljetter till några. Såg ett föredrag om att jobba på CERN, blev lite sugen på att dra dit ett halvår, men får vänta tills exjobbet. blergh. Blev sugen på att dra dit i höst.

Klar med larm vid fyra. Försöker plugga lite komb.opt till fem när extrainsatt sektionsmöte börjar, vi fick ansvarsfrihet för förra året, wohoo! Om jag inte fuckar upp helt som kassör hoppas jag att det här året också ska få det, får hoppas. Efter det här året ska jag nog inte engagera mig mer i c-sektionen...det har tappat sin charm. Vill pröva något nytt, spexet var ett bra val. Härligt folk och lite annorlunda mot allt annat. Hursomhelst, mötet var (någolunda) snabbt avklarat, sen bar det av hem och inse att det ser ut som skit här. Borde bjuda hem någon så jag tvingas att städa, brukar fungera. Då är frågan är jag ska ha tid att städa. Får förflytta några till timmar sömn till i påsk/sommar. Sen var det iväg till forumteatern och lite spexjobb...kom hem vid 00.35 typ. Nu behöver jag tvätta, diska, röja, städa, jaga ifatt lite papper, slänga saker, panta, kassöra mig, etc etc blargh. Men jag skiter i alla utom en, planen är disk och lite röj föjt av att kollapsa i en liten trött hög på väg till sängen. Bah, fritid har man i påsk.

No comments: