Friday, February 16, 2007

Ord

Vissa ord får en att trigga på olika sätt, ja alla vet antagligen vad jag pratar om. Var en sådan händelse idag, satt o käkade på sol & ris innan spexet när en kompis sa en sak som fick mig att fundera. Satte igång en tankekedja som inte släppt ännu, funderar på hur jag egentligen reagerar på händelser/med personer. Har mina hjulspår som jag tuggar vidare i. Man försöker bryta dem men det verkar inte gå, så sjukt irriterande. Försöker o försöker men det går inte...men jag kan alltid försöka en gång till. Men blir bara så trött på det...
En annan sak som slog mig på hemvägen...jag försöker att inte bry mig om vad folk tycker o tänker om mig, orkar inte "rätta" dem ifall de har fel...men om jag aldrig säger nåt kommer de aldrig ändra åsikt. Men jag vet inte...orksamt. Känns mest...skitsamma. Tror att jag har högre "skitsamma-tröskel" än en del andra.

funderingar funderingar...undrar hur det skulle kännas att känna sig själv helt och hållet. Slippa överraskas av hur man reagerar på saker, tankar och annat. Är det någon som känner sig själv helt? Jag tvivlar, kanske några få personer i världen. Är nog alltid någon annorlunda upplevelse som får en att upptäcka nya sidor av sig själv.

1 comment:

AI said...

Jag tror ingen kanner sig sjalv helt och hallet - jag vet inte om jag skulle vilja gora det heller. Men en viss portion av sjalvinsikt ar nog nyttigt trots allt. Mailen du kan anvanda ar anders.ivarsson at gmail.com