Thursday, January 18, 2007

Skolstart och annat

Så, då har skolan dragit igång då. Har gjort en fin planering i examensuträknaren så att jag fyller alla block, bara börja plocka kurser då...nu i vår blir det :
  • logik
  • logik fortsättning
  • kombinatorisk optimering
  • linalg
  • analys a 1
  • avancerad webbprogg
Varav bara kombopt verkar rolig, kanske avancerad webbprog också...vi får se. Vore trevligt att ha fyllt hela diskmatteblocket och nästan hela analys+linalgblocket.

Dags för receptdags, "Mackklägg": billigt, lättlagat och gott.
Du behöver:
Några röda lökar
Några tomater, några fler än lökarna
Svamp
Chili o paprika creme fraiche, beroende på mängd annat kan du behöva flera

Hacka löken och fräs med svamp
hacka tomaterna och ha i
ha i creme fraichen och rör om
krydda (jag gillar lite styrka så brukar ha i cayennepeppar, tabasco, pirri pirri o lite soja)
låt puttra under lock ett tag
(Edit: jag har fått in en alternativ arbetsmetod av joel; "lägg i ingredienser och stek, ffs")

ät på mackor, eller rakt av. Jag brukar äta röran på Längtan-bröd, mumsigt. Det här är en sån där rätt där man kan ha i lite vad man känner för, jag föredrar att ha den vegetarisk men har haft i tonfisk en gång. Funderar på kyckling nån gång också, vi får se.

Igår var det fotboll, var riktigt kul. Sprang mer än vanligt vilket märktes i slutet, var verkligen helt slut när vi hade kört hela timmen. Tror jag sprungit in i någon/något, min rygg är öm och har ett blåmärke på ena ärmen...alltid lika intressant att se vad man känner av när adrenalitet lagt sig.

No comments: