Friday, January 26, 2007

Hm...

Jag har en teori om varför jag gillar att ta hand om folk. Var en sån där "Ahaaa..hmm..."-upplevelse när jag cyklade till skolan idag, lite som en blixt från klar himmel och sen "varför har jag inte tänkt på det förut?". Det är lättare att vara på sidan om förhållanden och sen lappa ihop bitarna som är kvar än att vara ena parten, man slipper smärtan själv. Men jag vet inte...känns inte som att teorin håller hela vägen men den är det bästa jag har just nu. Ett problem med teorin är att de som kvalificeras in i "gillar att ta hand om" inte gäller alla, ganska få faktiskt, och jag tror att kategorin gäller färre och färre, folk som var i den förut är inte fullt lika inne längre.
Snart kanske den är tom...vore rätt tråkigt, jag tror jag är ganska bra på att ta hand om folk jag bryr mig om mycket, folk hävdar det iaf. Men man förändras ju som person allteftersom. Jag får se hur det utvecklar sig.

No comments: