Friday, October 06, 2006

Islam

Man kanske inte ska ge upp hoppet trots allt...saker utvecklas i en oroande riktning just men om fler tänker i liknande banor kanske det finns hopp. Islam är, till skillnad från andra religioner, på frammarch i världen och jag tror det kommer fortsätta växa ett tag framöver.

En hollänsk regissör blev mördad för att han gjorde en kontroversiell film. Jag har inget emot om de skriker, blir upprörda och argumenterar om det, men mörda honom för det är fel. Förstärker ju bara bilden.

Ibland är jag lite avis på de som tror starkt på något, att ha en hamn att vila i när det stormar. Jag tror inte starkt på något, har några få principer jag tror benhårt på men nästan allt är flexibelt...det ger en ganska lugn och fin vardag men när det stormar är det småjobbigt.

No comments: