Tuesday, August 22, 2006

Trötthet

Det finns olika typer av trötthet
- Lätt trötthet när man bara varit vaken ett tag
- Fysisk trötthet efter arbete. Andra i CQ har klagat en del över fysisk trötthet, innan idag tänkte jag inte direkt på det men efter morgonsamlingen idag skrek ryggen som fan. Jag och Joel gick ut med ett bord vid kvart i och ställde och i givakt då. Nollan kom vid fem över, då var det lugnt. Nollan var kvar vid halv, då klagade min rygg en del, vid kvart i när det var faddrar kvar som ville ha hobenbiljetter var ryggen riktigt arg på mig. Benen har fungerat fint, får väl se hur de mår när man kommer i säng imorgon efter att ha jobbat på hoben.
- Fylletrötthet när man druckit.
- Tungt trötthet när man varit vaken på tok för länge, ungefär vid ett dygn eller mer går min gräns vid för det här, då kan man somna bara man sitter stilla.
Sen har vi en annan typ av trötthet som jag just nu befinner mig i, blivit på tok för lite sömn senaste nätterna(5h, 3h, 4½h senaste tre nätterna och innan dess var 6h standard) så jag har somnat stående 2-3 ggr och har spenderat de senaste dagarna i nån form va dimma. Man tar tag i en sak och sen kan man knappt minnas att man gjort det. Idag nådde jag en ny nivå, känns som någonstans bortom trötthet överhuvudtaget, ganska svår att beskriva. Tankeförmågan är ganska nedsatt men man fungerar rätt hyfsat iaf, är inte längre så trött att jag somnar direkt om jag sätter mig eller lägger mig ner...det bara rullar på. Timmarna tuggar vidare utan att de direkt märks.

Igår var jag mest toktrött och likgiltig för det mesta här, även saker som normalt betyder väldigt mycket för mig, i världen och verkade antagligen ganska sur men orkade inte bry mig tillräckligt, eller överhuvudtaget faktiskt, för att göra något åt det. Idag har det varit lättare, dagen har mest rullat på.

Finns vissa fördelar med grav sömnbrist dock, saker jag normalt skulle vara hyfsat nervös för att göra orkar jag helt inte vara nervös för, och det gick bra, väldigt bra faktiskt. Får se om det går lika bra sen.

Hade vårat, vad jag vet, sista externgyckel idag. Rätt skönt. Det har varit ganska kul att gå omkring och sjunga men jag är verkligen ingen sångare eller sångskrivare, det var trevligt att ge det ett försök men är ganska glad att det är över.

Ser fram emot att vara klar med nollep, är några saker man verkligen saknar. En väldstädat lägenhet, det ser verkligen ut som skit här. Känslan av att vara pigg, kan inte minnas när jag var pigg senast, 1-1½ vecka sen eller nåt sånt. Träffa folk som inte är med i CQ, har skjutit upp en bunt med grejer jag ser fram emot att göra. Vikingafesten var riktigt rolig men det räcker inte riktigt. Inget ont om folket i CQ men efter att setts mer eller mindre 24/7 i två veckor så är det rätt trevligt att träffa andra. Vara glad publikt, lite småsegt att se sur ut hela tiden, vill kunna le åt söta flickor eller när någon gör något kul.

No comments: