Saturday, August 19, 2006

Ensamhet

Kom hem tidigt idag, lite innan elva, vilket kändes ganska underligt, inte ens 18 timmars arbete idag. Nu en timme senare så har en underlig känsla lagt sig. Under den senaste 1-1½ veckan har jag knappt varit ensam alls, dagarna ser ut ungefär i stil med: vakna, cq, somna. Åker hemirån strax innan frukost och när jag kommer hem jag däckar mer eller mindre direkt. Umgås med folk dygnet runt och har vant mig vid dem, har sett både bra och dåliga sidor hos de flesta nu, har lärt mig lite mer om när man kan trycka på och när det är dags att ge de lite rum. Väldigt intensiv period men det lämnar inte mycket tid för sig själv, så nu när man har haft en trekvart eller så för sig själv så känns det ganska underligt. Ganska skönt men rätt ensamt också, tror det behövs dock, dagarna går så fort att jag knappt hinner tänka på saker förrän de är över. Lite som känslan av att surfa eller åka skidor, man kan glida framför vågen/på snön och det går bra så länge man inte ramlar, då brakar allt ihop med buller o bång.

Mycket tankar som rusar runt just nu.

No comments: