Sunday, May 13, 2007

skifte, pussel, idioti och bloggandets död

Igår var det skifte med festeriet, var rätt skoj. Hade ett underligt uppvaknade, vid kvart i nio på morgonen ringer johan och simon på och väcker mig, när jag lagom yrvaken öppnar dörren sticker de en flaska rom i handen o säger "drick"...ptja, ska det skiftas så ska det ;) Efter att ha inhandlat grappo på spar så bar det av mot roccs årsmöte innan skiftet, en massa skitsnack och sedan skifte. Tog det lugnare i år än förra året, dels för att bli hemkörd vid halv ett är bara pinsamt/tragiskt/fel/orutin/etc och för att det just nu är rörigt, och sprit gör inte saken bättre.

När skiftet började dö ut vid typ 5-6 tiden så knatade jag hem till åsa för mer skitsnack och pusselläggande. Pusselläggande är ett ganska underskattat tidsfördriv och hon hade köpt ett rätt roligt pussel, såg ut som en gammaldags(som i 16-1700-tal) karta, många detaljer så det var klart roligare än valfri helblå himmel eller så. Sen kom Alex över, vi käkade lite falaffel (han fick kebab ist, ibland är pizzeriorna inte så kompetenta) och satt o klankade ner på bidragen i melodifestivalen/schlagerfestivalen/vadfestivalennuheter-festivalen. Jag tycker ukrainas bidrag var skönt, för att citera en kompis "drag queens goes space" eller något sådant. Dock var den största behållningen för min del pausunderhållningen, Apocalyptica blandat med lite nycirkus, bra grejer. Det var riktigt bra, sen att de kunde hoppat över resten av programmet är en åsikt de flesta ant. inte delar. Var o köpte frukost på spar imorse och som vanligt(när inte sverige vinner) så var det ramaskri, blaskorna försökte övertrumfa varandra i rubriker. *mutter mutter* Undrar hur folk hade reagerat om en tidning haft en sån här rubrik:
"10 000 blir dödade/våldtagna/hemlösa i darfur idag. äsch, vem bryr sig? fel land vann ju i musiktävlingen!".

Någon har kommit på en bra idé. Tycker det är helt rätt, o andra sidan är jag nog för mer eller mindre vad som helst som får färre att rösta på sd, men det gör inte det här sämre. Hoppas många, eller alla, går kursen.

USA jobbar hårt för att göra ännu ett avtal om att rädda miljön tandlöst och ineffektivt. Nämns inga siffror så kan man säga att målen har nåtts oavsett om man gjort något eller inte medan industrin får tugga på i godan ro, i 50-100 år till innan allt krashar.

Något annat som kommer bli intressant om 20-30 år är ryssland. Någon, minns inte vem, sa "rysslands demokrati är inte döende, den är död" och även om jag inte håller med fullt ut(lite bristfällig koll på ryssland) så verkar det onekligen vara på väg åt det hållet.

Japp, världen är fortfarande på väg käpprätt åt helvete och jag är fortfarande för lat för att göra något åt det.

Bloggtrenden har dött ut; joel, linus, mäki, fredrik och simon verkar lagt av helt. anders velar över om han ska fortsätta. Miro kör på i samma takt som förut, tror jag, och jenni tuggar vidare, bara inte så ofta som förut, ungefär som undertecknad. Just nu känns bloggen som fel utloppskanal. Jag har en massa tankar som snurrar runt men inget jag vill skriva ner så här publikt, bättre att prata av sig med någon, och skriva mer likt en dagbok känns inte så nödvändigt heller nu men ska försöka hålla igång så gott det går, när jag skulle skriva en sammanfattning av 2006 vid nyåret så var det väldigt bra att ha en dagbok, therese har ju orkat hålla igång sedan början av 2003 så det är ju möjligt. Jag kanske blir flitigare igen om ett tag, får se.

1 comment:

Vassius said...

Hey, jag är tillbaka i bloggsvängen. Får se hur lång tid det håller sig. :-)