Monday, May 28, 2007

Sista veckan

Sista veckan med skolgrejer.
  • Redovisning i avancerad webbprogrammering idag. Gick åt fanders. Grinig examinator som tyckte att vi faktiskt skulle ha gjort sakerna vi skrev i spec:en som jag o putte helt glömt bort ;) Ny tid på fredag, får putte gå själv på då jag jobbar. Behöver ägna några timmar till den här veckan vilket är ganska surt då jag hade tänkt fokusera på foa-tenta och jobb resten av veckan. Satt 15h på söndagen, från lunch till typ 03, hos putte och skrev så att fingrarna glöd. Man får sjukt mycket gjort under sådana sessioner, vi hade en i speldesignen. Skrev väl halva spelet natten innan. Fungerar bra att arbeta med honom i sådana här projekt.
  • Börjar sommarjobba imorgon. Lite nervös men inte jätte. Kommer antagligen bli samma sak som extrajobbet fast på heltid vilket jag ser fram emot. Kul folk på företaget och rejält lärorikt.
  • Tenta på torsdag, formella språk och automatateori(foa). Det känns väl rätt okej. Ägnat några timmar åt det och det jag räknat på gamla tentor så har det gått med lite klurerier. Hade tänkt ägna kvällarna, imorgon och onsdag, åt foa. Jag tror det kommer gå. Nu behöver jag dock kanske ägna några timmar åt java också. Med jobbet kan jag inte bara offra sömn heller, måste vara utvilad och prestera där.
  • Inlämningsuppgift i logik fortsättning som ska skrivas i helgen. Har tittat lite på det, om man lägger några timmar och har några att prata med så går det nog utan större problem.
  • Att sista tentan är över måste firas, velar mellan fredag(då är sista salstentan över, och den enda jag egentligen oroar mig över) och nästa helg då alla skolsaker är över.
  • Någon gång här så borde flickan från dansen komma tillbaks från indien, lite småkul att se om hon kommer höra av sig :)
  • Styrelseskifte inplanerat på lördag. Får se vad för aktiviteter det blir, lutade åt laga mat, snacka skit och styrelsejobb, kanske ta en öl.
  • Behöver rensa avloppet från min ena diskho också, det har kloggat igen helt.
  • Tvätta, diska och städa. Samt packa om mina böcker så jag blir av med bokhyllan som just nu bara står vid halldörren. Kanske skaffa en antennkabel om jag orkar. Det här lär dock skjutas upp minst en vecka.
  • Fick precis provet för att vara med i manusgruppen för spex08, deadline på söndag såklart. Får se hur det blir med det, verkade vara rätt roliga uppgifter iofs men vart ska jag ta de timmarna ifrån?
Man kan ju inte bara sitta hemma och samla damm ;) Nu ska jag försöka få några timmars sömn så jag är utvilad för första dagen på jobbet. Inte helt lätt när jag somnade vid 04 igår dock. menmen, man kan ju ligga och vila iaf.

3 comments:

bluerain said...

Felanmäl diskhon, så slipper du gegga själv!

olsner said...

"... samma sak som exjobbet ..."? Ursäkta, men när exjobbade du!?

hny said...

Behöver rensa avloppet från min ena diskho också, det har kloggat igen helt


haha men du det är för du är så dålig på å diska ibland och sen diskar du allt :D då rinner alla gamla möggliga makaroner och nudlar ner och kloggar igen