Sunday, December 17, 2006

Tiden går

Den här posten handlade om så mycket att jag var tvungen att ägna mycket tankeverksamhet åt att hitta ett bra namn men jag känner att jag lyckats, ni kan ju iaf inte förneka det :P

Hittat en trevlig webcomic, ganska morbid humor men jag tycker den är helt underbar. Finns dock bara 30 delar utgivna så ni tar er igenom det på en tio minuter men det är tio välspenderade minuter, läs från början.

Anders och Fredrik har lagt fram exjobbet, verkar ha underliga planer på att bli vuxna...läskigt folk det där. Bra jobbat iaf, fick godkänt och opponenten hade bara småsaker att gnälla på. Visste f.ö att jag träffat honom förut men kom på vart först senare, gjorde kogpsyk-projekt med honom för ett år sen eller när det nu var man läste kogpsyk.

I fredags var det examensfest som, den lilla stund jag var där, var riktigt trevlig, kul o träffa alla gamlingar igen, inte så ofta man ser dem längre. Hade tenta i kompilatorkonstruktion 08.00 dagen efter, en lördag (schemaläggare måste bestå av ren ondska), men kom i säng vid halv elva och vaknade utvilad vid sju-tiden så det kändes rätt bra iaf. Tentan gick rätt bra, felet är att när det känns som att det gick rätt bra, "det blir säkert godkänt" så går det alltid åt fanders, men man hoppas ändå iaf så är lika trist att få det där mailet med ett U varje gång. Kändes som att jag hade rätt hyfsad koll på saker ändå, vi får se. Riktigt surt att missa både fest och tenta.

Efter tentan så spenderade jag hela dagen, fram till 20-tiden på kvällen, framför datorn tittandes på en ny serie, Sleeper Cell. Handlar om vad den heter, en slepper cell(svensk term?), i det här fallet en al-quida cell i usa. Nu tror ni alla patriotdravel med en touch av förvriden islam och derka-derka arabiska, det var ungefär vad jag förväntade mig när jag drog igång första avsnittet. Men nej! Den här serien, jag höll på att ramla av stolen, en mångfasetterad syn på islam och muslimer, hela högen springer inte runt o ropar "Allah! Jihad jihad! Abdulla muhammed!". Fastnade och det blev sex avsnitt i rad, började undra om serien faktiskt var amerikansk flera gånger, den har börjat bra iaf. Finns tio avsnitt av säsong ett och 6 av säsong två så jag har lite kvar, yay :) sen var det dags att ge fixa sig och ge sig av.

En kompis hade spritfest, aka "Ta med dina spritslattar och drick upp andras". Var riktigt trevligt. Kände värden, en i min pumgrupp, sedan tidigare medan resten var nya ansikten, eller iaf nya ansikten socialt, sett några från pumen tidigare, Kul :). Samma könsfördelning som vanligt (han är d:are) dvs två(varav en snygg/trevlig och självklart upptagen) tjejer och hm...sju killar men det var trevligt. Bestämdes att det skulle bli en spritfest 2.0 nån gång i februari, får se hur det blir, mer folk samma sak vore trevligt. Kvällen började dock ganska dåligt, fick punka typ 500m från hans dörr och då han bor en bit nedanför abiskorondellen blev det en ganska rejäl promenad hem, måste ner och hämta min cykel idag också *mutter*. Vi var en hög som gick hem dock så var en ganska trevlig promenad ändå, hann man nyktra till lite och få en ganska rejäl nypa frisk luft innan man somnade vid fyra-snåret.

No comments: