Sunday, December 31, 2006

Inte enligt plan

Igår kom jag hem igen, kändes ganska underligt då men är ganska skönt nu, dock inte samma känsla som jag trodde jag skulle få. Tänkte vila upp lite inför ikväll så det blev middag med syrran, linus och mäki, blev en rätt god wok följt av ett nytt brädspel som linus fått; Värsta språket. Ett kul spel, var några olika delmoment(gissa yrke där man ska låta som ett yrke även fast man har en mening som är helt fel, gissa dialekt, ordstress och lite andra språkrelaterade utmaningar). Sen vid elva-halv tolv har jag för mig bar det av hem för poker, linus var trött och stannade hemma. Några timmar senare, ett-halv två tror jag, ringde joosha och då var han och tre kompisar från stockholm klara på stan och tillbaks i ryd igen, de tittade förbi här och vi satt o snackade skit. Kände två av dem sedan tidigare(en från...ptja, följt varandra i parallellklasser från första klass till 3:e ring, den andra träffade jag på gymnasiet) så var kul att se dem igen, kul killar. Sen ville de tillbaks o supa igen så vi hängde på och blev kvar där till fem då joosha ville sova och körde ut oss. Syrran var rätt trött då och gick o la sig men jag o mäki fortsatte hos honom, såg south park och snackade skit...har ett minne av att vi diskuterade tidsresor av nån dum anledning...till sju när jag blev trött("pömsig" var visst fel ord) och gick o sov. Det här med vila upp sig blev det inte mycket av men det var en riktigt kul kväll :)

Börjar inte fullt lika bra idag. Är inte så bakis, knappt alls, bara lite seg i huvudet, men vid kvart över fyra kom jag på "hm...undrar om spar stänger tidigare idag, är ju nyårsafton"...jodå, de stängde vid 4, dammit, inget virke och jag som ville göra sådana här. Tänker inte supa järnet men virke behövs. Lite senare kom jag på "dammit, har ju ingen dricka till middagen". Farligt när andra gör allt jobb, med maten...tänkte inte alls på att de inte fixade drickat. Så det blev en promenad till statoil och schvindyrt virke och dricka till middagen. Hoppas att resten av kvällen går bättre.

Kanske gör en sån där fin sammanfattning som jenni gjort, kanske vore nyttigt, se vad man egentligen pysslat med det här året...

1 comment:

Anonymous said...

Pömsig = sexuellt utmattad.