Wednesday, June 27, 2007

Jobb och semester

I fredags frågade min chef på sommarjobbet om jag ville ta ett sabbatsår och jobba heltid hos dem, jag blev ganska förvånad över frågan men sa att jag skulle fundera på det och återkomma. I helgen funderade jag en hel del, frågade runt en del efter råd och funderade lite mer. Jag vet inte riktigt vad det var som fick mig att bestämma mig men det blir jobb ett år, tackade ja idag efter lunch. Löneförhandlade också för första gången, mina tidigare sommarjobb har det bara varit att acceptera en viss lön om jag ville få jobbet. Pengarna i sig är skitsamma, jag ville pröva att löneförhandla. Det var skoj, lite trist att det gick så fort, kanske borde gått ut högre så de kunde traggla sig neråt till samma nivå som jag fick nu men under längre tid :)

Nu återstår en del byrokratiskt jobb med studieuppehåll och sådant men det ska jag ta tag i när jag kommer tillbaks till link om typ 4-5 veckor. På fredag åker jag nämligen hemhem och lördag morgon bär det av mot Antib(eller hur det stavas) utanför Nice i Frankrike med familjen. Är där en vecka, lär bli mycket vila, vin och mat. Blir nog riktigt fint :) Sen är det en veckas paus, tvätta och lite sånt hemma i stockholm, ska träffa Katte också, var ett tag sen, ska bli trevligt. Sen bär det av mot Kroatien för en åtta-dagarskryssning med Fredrik. Tror det kommer bli riktigt skoj. Sedan har jag två veckor kvar av semestern, de hade jag tänkt spendera ute på landet, får se när jag tar mig hit. Funderar på att försöka ta linalgen i augusti, vore skönt att bli av med den. Sist tog jag den inte pga irriterande hjärnsläpp, det sög.

No comments: