Friday, June 15, 2007

Jag kan iaf någonting

De senaste, ptja, två veckorna på jobbet har jag ägnat åt att skriva om ett av deras grundläggande libbs och igår började jag testa med själva huvudprogramet. Idag vid 17 fick jag det att fungera, allt startade upp och det verkade bara vara en sketen grafikbugg jag ska jaga ner. 17 en fredageftermiddag, det kallar jag timing :) Inte helt inkompetent.

Fick foa-resultatet idag, var på gränsen till godkänt men det ger jag blanka fan i, jag klarade den. Börja jobba innan sista tentan var långt ifrån det smartaste jag gjort men det gick ju, Ha!

2 comments:

olsner said...

Låter ju trevligt med saker som fungerar ;-) Själv sitter jag med en reverse-engineerad protokollspec och en (stor) hög med kod skriven nån gång mellan -92 och -98 i ett språk som knappt längre finns (15 år gammal C++) på en plattform som knappt längre finns (senaste versionen släpptes 1996 tror jag).

dathui said...

Oh, härligt. Jag har problem att hålla isär syntaxen för gammal managed c++(.net 1.1), managed c++(.net 2.0) och c#, hålla koll på en annan standard av c++ måste inte vara helt enkelt när man är vad vid något annat.