Wednesday, October 31, 2007

Jamenvisst, kompensation

Efter en faktiskt helt fantastiskt bra helg med fest, brädspel och fika med härligt folk så bestämde sig världen igår för att kompensera lite.
  • Koden bråkade på jobbet, hela dagen. Leveranser innebär bugfix, jakt på minnesläckor, test och dokumentation. Och nu är det här x:e leveransen vi börjar med direkt efter en annan. När den här är klar har vi nog testat all kod, men då ska vi börja med en rewrite av en produkt, så vi måste göra om allt ett varv till.
  • Fick huvudvärk någon gång vid lunch
  • Duggade när jag började cykla hem men slutade ganska snart igen, men...
  • Jag blev stoppad och bötfälld av polisen för att jag inte hade lyse på cyckeln
  • När jag skulle fråga en person som gick med vad som såg ut att vara en full fungerande cykel vart polisen stod åt andra hållet så gick hon bara därifrån när jag kommit halva meningen. Visst folk är idioter men det svider så ofantligt.
  • Så jag gick hela vägen hem, 500:- per promenad räcker, funderandes över vad för jävelskap världen skulle hitta på härnäst.

Men det avslutades väldigt trevligt med julfirande hos Jenni och Erik, hon hade bakat lussebullar och kokat knäck. Imponerad! Tur att någon arrangerar sånt här, bra jobbat :)

No comments: