Monday, April 23, 2007

Kompetenta och inkompetenta

Varit hemhemma i helgen, rätt skönt faktiskt, men var inte jättepigg för fem öre i lördagsmorse när jag skulle åka. Spelade poker i fredags och gick *trumvirvel* plus! Klart bättre än det förväntade resultatet. Sen att jag egentligen bara överlevde den avgörande handen på ren o skär tur är en detalj jag ignorerar, i säng vid halv 2 och upp och åka tåg vid sju på morgonen. Weee va pigg jag var.

Kom till stockholm och bestämde mig för att knata till fridhemsplan från centralen, inte en genialisk tanke så här i efterhand, blev rätt trött på min kära ryggsäck med en massa skrot i efter ett tag. Sedan var det dags för en av anledningarna till att jag åkte hemhem, sveriges enda doktor i stamning skulle prata, tänker sammanfatta det i en till post om en stund. Intressant föredrag men lite underliga personer i övriga publiken. En brevid pappa satt o sa "hmm", "mm" "jo" för sig själv hela föreläsningen...ville ju strypa härket efter ett tag. Sedan var det lite, i min mening, fullkomligt irrelevanta frågor vilket var synd med ett så pressat schema. Det märktes att han inte är van vid att hålla föredrag men han vet verkligen vad han pratar om så det gav oväntat mycket.

På kvällen så var egentligen planen Rendevouz men enligt mamma så hade den blivit rätt dåligt, förut har de haft en väldigt gott kockens specialitet eller vad det var de kallade den, en biff med ärtor och klyftpotatis i en mörks sås, mumsig :) Men det blev Edsbackas bistro (lite mindre fin restaurang på andra sidan vägen med lite humanare priser) istället, vilket var tur. Förrätten var timjanrökt lax, sissådär. Lite torr o salladen var inget att hänga i granen, 6/10. Men jag åt en helt absurt fin hjort till varmrätt, 9.5/10, så slutresultatet var riktigt bra.

Söndagen så var det lite stressigt, vaknade vid elva och sen fick min syrra för sig att vi skulle göra amerikanska pannkakor till frukost efter ett tag så de blev klara vid 12 typ, vid fem i halv ett skulle våra kusiner hämta oss till kusinlunch. Inte optimal planering :) Varje år får kusinerna på pappas sida en måltid i julklapp av pappas faster, riktigt trevlig tradition. Var trevligt i år med :) Dock inte riktigt lika god mat som i lördags, pizzan på capri var lite liten men rätt god, 6.5/10.

Sedan på kvällen var planen att åka hem igen så jag köpte biljett till det vanliga tåget vid 2150 och bad syrran köra ner mig till pendeln 2107. Vid 20 över så ställs 2107 in helt och den som ska gå 2137 försenas till 2147, var nåt tjafs med signalsystemet på hela banan bålsta-centralen-vadsomnuliggeriandraänden, så det var ju bara ta sig hemhem igen, lagom underhållande.

1 comment:

Anonymous said...

Varför tagit bort inlägg för?